Younger, seriál ako stvorený pre knihomoľov

17:30

Aj ten najväčší knihomoľ z času na čas odloží knihu a pozrie si nejaký ten seriál. Ja tiež nie som výnimka. Preto by som vám dnes chcela jeden odporučiť. Nie však len tak hocijaký, ale rovno seriál, ktorý je ako stvorený pre knihomoľov - odohráva sa totiž vo vydavateľskom prostredí!

(Zdroj: imdb.com)

Reč je o americkom sitkome Younger. Hlavnou postavou je Liza Miller, štyridsiatnička, ktorá od narodenia svojej dcéry nepracovala. Po rozpade manželstva je však nútená vrátiť sa do sveta práce. Prichádza na pohovor do vydavateľstva, pretože to je jediný odbor, v ktorom v živote pracovala. Tam jej však dajú poriadne pocítiť, koľko sa toho za 15 rokov zmenilo. Začína byť zúfalá. No po tom, čo sa v bare zoznámi s dvadsiatnikom, podľa ktorého je jeho rovesníčka, sa rozhodne predstierať, že nemá štyridsať, ale 26. To sa jej podarí a získa miesto asistentky vo významnom vydavateľstve. Vo svojej vysnívanej práci však musí neustále dávať pozor, aby na jej podvod nik neprišiel. 

Seriál sa odohráva na marketingovom oddelení imaginárneho vydavateľstva Empirical Press v New Yorku. Obsahuje množstvo narážok na rôzne fenomény zo sveta kníh, napríklad na sériu Georgea R. R. Martina Hra o tróny, knihy známych blogerov či youtuberov, severských spisovateľov, Twilight sériu či erotickú trilógiu Päťdesiat odtieňov sivej. Na tom si každý knihomoľ musí zgustnúť.

Okrem toho je na tom seriál kvalitatívne veľmi dobre. Často ho prirovnávajú k Sexu v meste, a to nie náhodou - tvorí ho totiž ten istý tím ľudí. Hlavnú postavu Lizu Miller hrá Sutton Foster, ktorá je známa predovšetkým z Broadwayu. Okrem toho v seriáli nájdete Debi Mazar, Miriam Shor, Petra Hermanna či Hilary Duff.

Untitled-1.png
(Zdroj: google, koláž: berenika)

Áno, asi ako každý seriál, aj v tomto by sme našli slabšie miesta. Pre mňa osobne je linka vzťahu medzi 26-ročným taterom a 40-ročnou ženou nie práve najuveriteľnejšia. Respektíve, skôr to, že si mladý nevšimol ten vekový rozdiel. A áno, občas sa tam vyskytne klasická seriálová cliché situácia či hláška. Väčšinou ide však o inteligentný a hlavne aktuálny humor. Pretože Priatelia boli samozrejme skvelí, no sú už starí.

Seriál má už za sebou tri série (prvú v roku 2015), štvrtá by sa mala začal vysielať 28. júna. Preto ak ste ho ešte nevideli, máte približne dva mesiace na jeho napozeranie pred novou sériou. Som si istá, že to nebude predstavovať problém nielen preto, že to bude klasické obdobie prokrastinácie obdobie dokončovania záverečných prác či skúšok, ale hlavne preto, že Younger vás musí ako knihomoľov zaujať.

Mohlo by sa vám páčiť

14 komentárov

  1. Rozhodně zkusím minimálně pilotní díl :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super tip už sa na neho chystám. Nepoznam ale mne ako predavačke kníh to určite sadne :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. O seriáli som už počula, ale nevedela som, o čom je. Toto znie peckovo, určite si pozriem aspoň pilot.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ho tiež začala pozerať len kvôli Hilary Duff, no keď som zistila z akého prostredia je, bola som milo prekvapená :)

      Odstrániť
  4. Taky vyzkouším alespoň pilotní díl, vypadá to zajímavě! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ó, to vypadá skvěle :) To musím vyzkoušet, a jestli mi bude vyhovovat ten humor, protože u sitcomů je to různé, mám zase u čeho prokrastinovat :D Navíc jsem v ničem dlouho neviděla Hilary Duff.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som si istá, že ten humor ti sadne! Príjemné sledovanie :)

      Odstrániť
  6. Moc díky za tip, jsem seriálový maniak, už jsem toho viděla tunu a poslední dobou se mi moc nedařilo najít nový seriál, co by mě zaujal, ale tenhle jo!. :)

    blog Days of Daysy
    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Milujem tento seriál! Začala som ho pozerať asi pred polrokom, a teraz to zase celé odznova pozerám. :D Zakaždým "slintám" nad všetkými tými knihami a nad samotnou prácou vo vydavateľstve. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  8. A práve som si hovorila, že by som potrebovala nájsť nový seriál. Určite ho skúsim :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár!