Nové knihy za august

13:04

Tento mesiac bol na knihy veľmi bohatý. Viem, že som v minulom takomto príspevku písala, že si ich nechcem veľa kupovať, lebo ich aj tak nestíham čítať. Tento mesiac som však mala narodeniny a kedy inokedy (si) spraviť radosť, ak nie práve vtedy?

nove-knihy.jpg

Všetky knihy, ktoré vám teraz predstavím som si domov odniesla z jednej návštevy antikvariátu. Je môj obľúbený a nebola som tam snáď už niekoľko mesiacov. A pravdepodobne sa tam na ďalších niekoľko ešte nedostanem, preto som si povedala, že si odtiaľ uchmatnem všetko hneď. Najväčší zálusk som mala na knihy v angličtine. Som veľmi rada, že sa mi tam podarilo zohnať The Pickwick Papers od Charlesa Dickensa a Tess of the D´Urbervilles od Thomasa Hardyho, a to v týchto nádherných nových penguinovských vydaniach. 

dickens.jpg

Ako ďalšie dve nové anglické paperbacky som si vybrala oceňované On beauty od Zadie Smith a Z, a novel of Zelda Fitzgerald od Therese Anne Fowler, čo je životopisný román spisovateľky a zároveň manželky známeho spisovateľa džezového veku F. S. Fitzgeralda. 

smith.jpg

Zvyšné knihy sú už v slovenčine. Keď som sa nedávno dopočula o existencii knihy Vajce a ja od Betty Mac Donald, vedela som, že ju musím mať - humorná životopisná kniha o živote na slepačej farme je ako stvorená pre mňa. Od života na takej farme totiž nemám ďaleko ;)

macdonald.jpg

A nakoniec knihy, po ktoré som si do antikvariátu pôvodne išla: Rovina Tortilla a Zima našej nespokojnosti od Johna Steinbecka. Steinbeck patrí medzi mojich obľúbených spisovateľov, takže od neho čítam čo sa dá.

steinbeck.jpg

A ešte tu mám knihu, ktorú som dostala od kamarátky - Muži, ktorí nenávidia ženy od Stiega Larssona. Myslím, že netreba dodávať, že je to prvá časť z (doteraz) trilógie Millenium, lebo tento týždeň vyšla štvrtá časť, ktorú ale napísal už iný autor, takže v knižnom svete sa nehovorilo o ničom inom :D

larsson.jpg

A čo vy? Koľko kníh vám za tento mesiac pribudlo?

Mohlo by sa vám páčiť

20 komentárov

  1. Wau, naozaj krásne prírastky. Toľko kníh v antikvariáte na jeden nákup, som ja ešte nikdy nenakúpila. Ale musím uznať, že si mala šťatie na krásne knihy a aj vo veľmi peknom stave :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Áno, tie anglické sú úplne nové, ani raz neprečítané :)

      Odstrániť
  2. joj, ja som si doniesla ked tak ratam hm,, iba 5 kníh keď dobre rátam, a to som z nich stihla prečítať len jednu, a púšťam sa do spomínanej štvrtej časti Millennia :) Zadie Smith je u mňa zlatíčko, On Beauty je úžasná, teda neviem či si od nej niečo čítala, má dosť svojský štýl, a v podstate ak čakáš nejakú hlbšiu zápletku tak sa jej moc nedočkáš :) každopádne ja milujem knihy aké píše ona, lebo zahŕňajú obyčajných ľudí a ich bežné problémy. NW je strašne super tiež.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. On Beauty bude pre mňa od Zadie Smith prvotina, takže rada počujem, že sa ti páčila, teším sa na to :)

      Odstrániť
  3. Velmi chválím nákup těch dvou anglických paperbacků - Zadie Smith mám moc ráda a On Beauty se mi od ní líbilo asi nejvíc. Kde jsi knihy koupila? To musí být úžasný antikvariát, když tam mají takové perly!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Je to jeden antikvariát v Košiciach, ale predpokladám, že tam máš z Česka asi ďaleko :D Ale celkovo antikvariáty netreba podceňovať, určite máš aj ty nablízku nejaký dobrý :)

      Odstrániť
  4. veľmi sa mi páčia takmer všetky Penguin vydania.
    a super knižné úlovky:) hlavne Zelda, Dickens a Hardy :)
    do jedného antikvariátu sa chystám zájsť už asi 3 roky. možno niekedy .. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Penguin má krásné obálky, na poličce vše ladí, ale rozhodně nejsou nudné, naopak, jsou hravé a vždy perfektně sednou k příběhu. Kniha od Zeldy má také překrásnou obálku. Výborné fotky! Máš skvělý cit pro detail ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Opäť raz sa hanbím ako pes, keď pozerám na tú haldu kníh :) Tie Penguin paperbacky majú náádherné obaly! Asi sa nechám inšpirovať a niečo si opäť prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemusíš sa hanbiť, to sú knihy, ktoré všetky dočítam tak o pár rokov :D

      Odstrániť
  7. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Joj, všetky sú super! :) A antikvariát mal ozaj super výber, ja väčšinou takéto šťastie na úlovky nemám -__-"

    Vajce a ja je skvelá kniha, tiež som sa o nej dozvedela vcelku nedávno - čo ma štvalo, keďže je ozaj známa :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Treba hlavne skúšať chodiť do antikvariátov. Ja som napríklad dlho chodila len do jedného, lebo som o tomto, oveľa lepšom, netušila :) Odvtedy chodím už len tam :)

      Odstrániť
    2. Ja som v jednom aj pracovala ;D

      V Bratislave sú väčšinou v antikvariátoch staršie knihy, penguinovky malý zázrak, ale tieto najnovšie vôbec.

      Odstrániť
  9. Moc pěkné knihy :-) Přeji pěkné čtení :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Moc pěkné knihy :-) Přeji pěkné čtení :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár!