Banská Štiavnica

17:00


Prvý septembrový víkend sme sa s kamarátmi vybrali na výlet do Banskej Štiavnice a okolia. Na strednom Slovensku som bola naposledy pred rokom, no nikdy nie na týchto miestach, ktoré som si hneď zamilovala. Vrch a hrad Sitno, kúpele Sklené Teplice, obec Ilija a samozrejme aj samotná Banská Štiavnica.

Začnem obcou s rozprávkovým menom Ilija (určite si z hodín literatúry na základnej škole pamätáte ruského Jánošíka, Ilju Muromca). Nepatrím k náročným turistom, úplne mi stačí prejsť sa po malebnej dedinke so starými rozpadnutými domčekmi akých je (nielen) na strednom Slovensku neúrekom. Ilija je dedinka, v ktorej na obidvoch obecných budovách nájdete veľkú informačnú tabuľu Európskej únie, nákladné auto mierových síl z Kosova zaparkované pred krčmou a len materskú škôlku, ale zato dve krčmy (pre prípad, že sa pochytíte s jedným krčmárom). A spomínané roztrúsené polorozpadnuté domy, pre ktoré mam ja úchylku, no nájdete aj novšie, pred ktorými parkujú drahé autá so švajčiarskymi poznávacími značkami.


Z Ilije sme sa asi po dvojhodinovej túre dostali na Sitniansky hrad (ktorý za veľa nestál) a onedlho nato aj na vrch Sitno, kde nájdete rozhľadňu aj chatu, kde sa dá posedieť a najesť. My sme sa po krátkom občerstvení vydali ďalej, na Počúvadlianske jazero, čo je prvý z viacerých tajchov, ktorý sme za víkend videli, a zároveň aj ten najčulejší. A potom viac ako dvojhodinová túra naspäť do Ilije. 


Na druhý deň sme po pár tajchách už mali na programe samotnú Banskú Štiavnicu. Dopoludnia sme navštívili Starý Zámok a na obed sme boli doplniť energiu do známej čajovne vo veži zvanej Klopačka, odkiaľ sa kedysi baníci zvolávali do práce. V originálnej čajovni som bola prvýkrát a určite nie naposledy, lebo síce bol ten čaj (Long jing - Dračia studňa) hnusný, nejakým zázrakom mi ozaj dodal energiu a úplne prečistil myseľ. Popoludní sme si prešli zvyšok mesta a navštívili aj antikvariát na Trojičnom námestí (odkiaľ som, samozrejme, neodišla naprázdno). 



Čerešničkou na torte tohto výletu bol nádherný drevodom v neďalekej obci, v ktorom sme bývali. Mali sme z neho priamy výhľad na okolité kopce a ovečky!


Banská Štiavnica a jej okolie a je jeden z najkrajších regiónov, aké som zatiaľ na Slovensku navštívila. Oplýva nielen nádhernou prírodou, ale aj bohatou históriou, ktorá je tam dodnes prítomná.

A čo vy? Boli ste už v Banskej Štiavnici?

Mohlo by sa vám páčiť

0 komentárov

Ďakujem za každý komentár!