Nezadaná (India Desjardin & Magalie Foutrier)

13:07

Čítate komiksy? Tak to ste tu dobre, lebo ani ja nie! Jeden som si však nedávno prečítala a neľutujem! O čo išlo?

nezadan-3.jpg

Komiks s jednoduchým a zároveň všetko hovoriacim názvom Nezadaná majú na svedomí dve ženy: kanadská spisovateľka India Desjardin a francúzska ilustrátorka Magalie Foutrier. A ja im tlieskam, lebo sa im podarilo vytvoriť niečo naozaj výnimočné. Nezadaná je prvý komiks, ktorý je o ženách a určený je výhradne pre ženy. 

Hlavnou postavou je mladá žena, ktorá vystupuje len ako Nezadaná. Na každej stránke s ňou prežijeme vždy jednu situáciu, či už vtipnú, trápnu, alebo poučnú. Krátke príbehy na seba naväzujú len jemne, takže je jedno, kde komiks začnete čítať. Ako typická nezadaná žena si o sebe myslí, že je silná, nezávislá a žiadneho chlapa nepotrebuje, no vždy prídu chvíle, kedy pocíti opak. V jednej chvíli si spieva hymnu slobodných žien a v tej druhej zúfalo balí svojho gynekológa. Raz si myslí ako dobre vypiekla so svojím bývalým a potom si nemôže obliecť obľúbené šaty, lebo jej na nich nemá kto vzadu zapnúť zips.

Netreba však zabúdať aj na to, že na každú situáciu sa dá pozerať dvojako. Preto si napríklad neporozumie so svojou dlhé roky zadanou kamarátkou. Predstavuje si, aké romantické je túliť sa s niekým pri filme, no jej kamarátka si len trpko spomenie na to, ako nikdy nemôže pozerať, čo chce ona a ako nikdy nemá na pohovke dosť miesta pre nohy svojho chlapa.

Nezadaná vás pobaví, rozosmeje, ale hlavne ukáže, že v tom nie ste samy. V mnohých situáciách sa určite spoznáte. Nezadaná sa stane vašou kamarátkou vo chvíľach najväčšieho zúfalstva.

Nemôžeme zabudnúť ani na nádherné ilustrácie, ktoré komiks obsahuje. Sú farebné, milé a komiksu len pridávajú na bezstarostnosti. Nemôže sa stať, že by ste ho niekedy odložili bez toho, aby vám zlepšil náladu. A čerešničkou na torte je francúzsky chic štýl, na čom si ako žena určite zgustnete! Knihu tak môžete brať tiež ako módnu inšpiráciu.

Tento komiks má len jednu chybu - že končí. 64 strán sa vám bude na konci naozaj máliť.  

nezadana-4.jpg
nezadana-6.jpg
nezadana-5.jpg
nezadan-1.jpg

Nezadaná je komiks, ktorý by vo vašej knižnici určite nemal chýbať, či už ste single, alebo aj nie a máte toho vášho chlapa niekedy už po krk. Nezadaná bude vašou kamarátkou, ktorá vás vždy povzbudí a zdvihne vám náladu.

Knihu si môžete kúpiť napr. TU.

4,5/5

Mohlo by sa vám páčiť

9 komentárov

  1. Nie som komixový fanúšik, ale táto kniha vyzerá naozaj skvelo! V hlave mám zafixované komixy ako tmavé a hrubým štýlom pokreslené zošity plné superhrdinov a bojových scén. Tento dievčenský komix naopak vyznieva veľmi veselo a vtipne. Neviem či sa ku knihe niekedy osobne dostanem, no bolo príjemné sa o nej dozvedieť viac a fotky sa Ti veľmi vydarili :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne z tohto dôvodu nečítam komiksy ani ja. Ale tento som musela mať hneď ako som sa o ňom dozvedela. Určite sak nemu niekedy niekde dostaneš :)

      Odstrániť
  2. V jednom ženskom časopise (už neviem, ktorý to bol) boli kedysi na začiatku také vtipné krátke komixy, ktoré som si vždy rada prečítala (vlastne to bola jediná časť, ktorú som si v tom časopise kukla), takže si viem predstaviť, že aj toto by sa mi páčilo. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Viem ktorý myslíš a určite by sa ti to páčilo! :)

      Odstrániť
  3. Za jeden den jsem se podívala na tento tvůj příspěvek hned několikrát (možná taky kvůli krásným fotkám) :-) Moc mě to zaujalo! Přijde mi to milé, vtipné. Při další objednávce přihodím do nákupního košíku ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Za jeden den jsem se podívala na tento tvůj příspěvek hned několikrát (možná taky kvůli krásným fotkám) :-) Moc mě to zaujalo! Přijde mi to milé, vtipné. Při další objednávce přihodím do nákupního košíku ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, mám z toho radosť :) A určite budeš mať aj ty z komiksu, ak sa k nemu dostaneš :)

      Odstrániť
  5. Ale to znie naozaj dobre :D Som veľmi rada, že som natrafila na tvoj blog, pretože by som sa nikdy nedozvedela o tomto komikse a nikdy by som ani nemala možnosť premýšľať o jeho kúpe. Páči sa mi, znie to fajn a je krásne spracovaný, tak prečo nie...už ho píšem na môj wishlist ;)
    Inak musím povedať, že máš krásny blog, pôsobí na mňa tak príjemne, úhľadne a krásne fotky máš v článkoch. Len tak ďalej :))

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár!