Leto a jeseň v mojej knižnici

13:44

Niekedy koncom jari som si dala predsavzatie, že si tento rok, pokiaľ to bude možné, už nekúpim žiadnu knihu. Opäť raz som sa totiž zhrozila nielen z toho, že o chvíľu nebudem mať knihy kde skladovať (okrem knižnice mi stoja už aj na stole a na okennom parapete), ale najmä pri pomyslení na to, že momentálne mám doma okolo 60 neprečítaných kníh.

Ako to však býva, je ešte len jeseň a ja som už nazhromaždila ďalších 11 kníh. Ale na svoju obranu musím povedať, že štyri z nich som dostala ako darček 😉 Poďme sa teda pozrieť na to, aké knihy si ku mne našli cestu od júna tohto roku.


  • J. F. K: Neklidné mládí: Nigel Hamilton - túto knihu som objavila ešte v zime na brnenskej vlakovej stanici v bazári Levných knih, a pozrela psími očami na (vtedy ešte) priateľa. Milujem biografie a práve som čítala tú Clintonovej, takže Kennedyho životopis som musela mať
  • Divoký kvet: Drew Barrymore - priznávam, túto knihu spomienok som si kúpila hlavne kvôli obálke. Herečku nijako zvlášť neobľubujem, no verím, že z jej pamätí sa vykľuje milá oddychová kniha. Pamätám si ju ešte ako novinku z obdobia, kedy som pracovala v kníhkupectve a keď som ju nedávno objavila v zľave, musela som po nej siahnuť
  • Väzenia, v ktorých sme sa rozhodli žiť: Doris Lessing - ďalšia kniha, ktorá ku mne poputovala hlavne kvôli obálke. No nie je to skvelý dôvod na kúpu knihy od autorky ocenenej  Nobelovkou? Verím, že práve obálkou pritiahla viacerých čitateľov
  • Prázdniny so strýcom Rafaelom: Vincent Šikula - keď som túto knihu našla v štiavnickom antikvariáte, veľmi som sa potešila - v detstve to bola jedna z mojich najobľúbenejších kníh
  • Nebezpečná metoda: John Kerr - ďalšia kniha, o ktorej som sa dozvedela vďaka práci v kníhkupectve. Nejde o román, skôr o literatúru faktu, o dvoch známych psychiatroch, Jungovi a Freudovi, no slúčilo to ako predloha filmu z roku 2011
  • Náhrdelník / Obojok: Jana Bodnárová - túto knihu som dostala od človeka, ktorý ju preložil do angličtiny a už sa neviem dočkať kedy si ju prečítam
  • Šlehačková oblaka: Tereza Salte - niečo ako autobiografia českej blogerky, ktorú som už stihla prečítať, takže čoskoro na ňu bude určite recenzia
  • Rozprávky barda Beedla: J. K. Rowlingová - verte či nie, túto knihu som si prečítala až teraz, desať rokov po tom, čo vyšla posledná kniha zo série o Harrym Potterovi. Chcela som ju kúpiť už niekedy pred dvomi rokmi, s pôvodnou modrou obálkou, no bola už beznádejne vypredaná, takže som sa potešila, keď tento rok knihu vydali v ďalšom vydaní
  • Život Toulouse-Lautreca: Henri Perruchot - druhá kniha zo štiavnického antikvariátu a zároveň ďalšia biografia. No vidím, že som neklamala, keď som hovorila, že ich milujem 😉
  • Poirot quitte la scène (slov. Opona: Poirotov posledný prípad): Agatha Christie - túto detektívku som dostala od kamarátky k narodeninám symbolicky po francúzsky, keďže som mesiac predtým začala pracovať na pozícii, kde francúzštinu využívam (čo mi pripomína, že by som sa do knihy mohla konečne pustiť)
  • Naše svatba: tí, čo ma sledujú na instagrame určite vedia, že sme sa s priateľom v lete zasnúbili a tento svadobný plánovač som od neho dostala k narodeninám. Ak aj vás čaká svadba, plánovač môžete okuknúť tu.

Mohlo by sa vám páčiť

1 komentárov

  1. JFK by som chcelaaa a takisto aj Šlehačková oblaka ♥ teším sa na recenziu

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár!