Ďalšie Stratené dievča?

17:06

Detektívky či trilery, ktoré som za život prečítala, by som spočítala na prstoch oboch rúk. Keď už si nejaký vyberiem, väčšinou to je niečo na spôsob Strateného dievčaťa či Dievčaťa vo vlaku, teda akýsi ženský psychologický triler, s ktorými sa v posledných rokoch roztrhlo vrece, takže je z čoho vyberať. Hľadať kvalitný, či aspoň nadpriemerný román v tejto kategórií sa preto stáva čoraz ťažšou úlohou. Dnes vám predstavím knihu Sabine Durrantovej Pod kůží, ktorá sa k tým lepším v tomto žánri radí určite.


Hlavnou hrdinkou je Gaby Mortimerová, manželka, matka a moderátorka ženského televízneho programu. S manželom a osemročnou dcérou žijú v pokojnej štvrti na predmestí Londýna. Preto všetkých prekvapí, keď tam "televízna" Gaby pri rannom behu v parku nájde mŕtvolu mladej ženy. O to viac je prekvapujúce, že Gaby sa stáva hlavnou podozrivou. Po prehliadke bytu neznámej sa totiž nájdu dôkazy vedúce práve k nej. Ako je možné, že všetky stopy vedú ku Gaby, ktorá ženu v živote nevidela?


"Možná je dobře, když s námi čas od času něco otřese - všichni jsme sami se sebou strašně spokojení. Nežijeme ve skutečném světě."

Rozprávačkou je samotná Gaby, čo je, ako zistíte pro prečítaní románu, najdôležitejším prvkom celého príbehu. S knihami písanými v prvej osobe sa tak často v literatúre nestretávame, a má to svoj dôvod. Preto som sa už od prvých strán knihy zamyslela nad tým, prečo si autorka zvolila tento typ rozprávania. Nemohla som si pomôcť, ale Gaby mi nebola vôbec sympatická, celý čas som mala pocit, že predo mnou niečo skrýva, je nervózna sama pred sebou a pritom na to nemá dôvod. Veď vieme, že nič nespravila.

"Všichni si jeden před druhým nasazujeme odlišné tváře. Každý člověk je vlastně spousta různých lidí v jednom, a občas předstíráme, že jsme něco, co nejsme."

Zápletku, ktorú Sabine Durrantová vo svojom románe vystavala, je dokonale premyslená a všetko vám v hlave zapadne ako puzzle až po prečítaní posledných desiatich strán knihy. Dovolím si však povedať, že skúsenejší čitatelia na vraha prídu ľahko už po niekoľkých stranách. To bol aj môj prípad, a to som ešte nikdy v detektívke či trileri vraha neodhlalila. Dobré však je, že sa vám to stále nechce veriť, lebo celý román vás presviedča o opaku, a tak vás núti knihu dočítať do konca, aby ste si túto teóriu potvrdili.

Pod kůží je román, pri ktorom anotácia nepreháňa, keď tvrdí, že kniha má nečakaný záver. A nepreháňa ani jedna recenzia na zadnej obálke, ktorá hovorí, že toto je jedna z tých kníh, pri ktorých to chcete byť vy, kto ju ľuďom odporučí - mňa donútila zverejniť na ňu recenziu po týždňoch neaktivity na blogu. Pod kůží si jednoducho chcete prečítať.

Knihu si môžete kúpiť napr. TU.

Mohlo by sa vám páčiť

0 komentárov

Ďakujem za každý komentár!