Od Trhliny nečakajte horor

18:41

Trhlina vyšla síce ešte v roku 2016, no akosi ma to obišlo. Prvýkrát som knihu naozaj zaregistrovala koncom minulého roka. Niekedy vtedy okolo nej začal byť aj veľký hype. O historkách okolo Tribeču a miznúcich ľuďoch, o ktoré sa kniha opiera, som predtým nepočula, a asi to bol ten hlavný dôvod, pre ktorý som sa rozhodla si knihu prečítať.

_MG_9816-2.jpg

Trhlina je celá rozprávaná z pohľadu Igora, čerstvého absolventa, ktorý si nevie nájsť prácu a tak sa rozhodne prijať brigádu v podobe renovačných prác bývalého liečebného ústavu. Tam zhodou okolností nachádza audionahrávku s rozhovormi s pacientom Walterom Fisherom. Ten sa na niekoľko mesiacov stratil práve v pohorí Tribeč, z čoho sa už nikdy nespamätal. Igora jeho rozprávanie tak zasiahne, že sa o tom rozhodne napísať na svoj blog, vďaka čomu sa zoznámi s dvomi ľuďmi - záhadológom Andrejom a skeptikom Dávidom. Vybavení poznatkami o rôznych udalostiach spojených s Tribečom sa aj s Igorovou priateľkou vo štvorici vydávajú na Tribeč, aby sa na vlastnú päsť presvedčili o pravdivosti povier a legiend.

Jozef Karika si za tému šikovne vybral azda jednu z najzaujímavejších legiend Slovenska. Dosiahol tým to, že si knihu určite radi prečítali nielen jej zástancovia, ale aj odporcovia. Ja som patrila do tej tretej skupiny ľudí, ktorým tieto historky nič nehovorili, spisovateľ však nezabudol ani na tých, lebo v prvej polovici knihy poskytuje v podobe Igorovho skúmania témy prierez všetkými dôležitými udalosťami spojenými s Tribečom. Ak vás teda tiež až doteraz tieto historky minuli, pred knihou si ich rozhodne študovať nemusíte, lebo to autor robí za vás.

IMG_9506.jpg

Kniha je rozdelená na pomyselné štyri časti - v tej prvej sa zoznamujeme s Igorom, ktorý objavuje Fisherove nahrávky, vďaka ktorým sa v druhej časti dáva na štúdium témy, aby sa v tej tretej zoznámil s dvomi mladíkmi, ktorí majú na historky rozdielny názor. Priznám sa, že v tejto fáze som knihu asi na dva mesiace odložila s tým, že ma akosi prestala baviť. Na asi dvadsiatich stranách sa totiž nič nedeje, ani sa nedozvedáme nič nové, tvoria ich len hádky medzi diskutérmi. Keďže sa však snažím dočítať každú knihu, dala som jej ešte šancu a som za to rada. V štvrtej časti sa konečne dostalo "na lámanie chleba", teda na výpravu na Tribeč. A tu sa diali veci 😏

Napätie bolo dávkované, tak ako sa na slušný triler patrí, pekne postupne. Karika sa aj tu ukázal ako pán spisovateľ, techniku tohto žánru má zjavne v malíčku. Chcela by som však upozorniť na jednu vec, a to na to, že Trhlina je (na rozdiel napríklad od Strachu) mysteriózny triler a žiaden horor, ako sa to často prezentuje. Spisovateľ využíva hru výmyslov so skutočnosťou a hraje sa s čitateľom. Do akej veľkej miery, to zistíte po posledných stranách 😏

Nechcem veľa prezrádzať, ale jedno je isté - autor ma poslednou časťou rovnako ako aj záverom milo prekvapil. Ten je totiž úplne iný ako by ste čakali. Na konci totiž zistíte, že nad pravdivosťou historiek už akosi nerozmýšľate. 

5/5

Knihu si môžete zakúpiť napr. TU.

Mohlo by sa vám páčiť

4 komentárov

  1. Veľmi dobrá recenzia!
    Od Kariku by som si rada niečo prečítala, len teraz akosi na to nie je čas. O Tribeči ozaj nič neviem, ale znie to naozaj zaujímavo. Myslím si, že by ma to bavilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pořád přemýšlím, jestli se do ní pustit nebo ne. Tato recenze mě přesvědčila, že stojí za to si román přečíst. Díky :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár!